Рукописи Мертвого моря

Історія, мистецтво, філософія, релігія Греції та Риму

Рукописи Мертвого моря

Повідомлення L. Flavivs Anaticvla » 01 серпня 2013, 14:47

1. Віталій Черноіваненко. КУМРАН, РУКОПИСИ МЕРТВОГО МОРЯ ТА АНТИЧНІ ІСТОРІОПИСЦІ ЯК ІНСТРУМЕНТИ МІФОЛОГІЗАЦІЇ «ЕСЕЙСЬКОГО СПАДКУ» В XX СТ.
На сьогоднішній день, в умовах міждисциплінарності науки, кумраністика складає таку галузь знань, що її значущість важко переоцінити. До питань, пов ’язаних із кумранською проблематикою, тепер усе частіше звертаються різні гуманітарні науки: від палеографії і текстології до філософії і релігієзнавства. Та й деякі точні й природознавчі науки черпають у ній свій дослідницький інтерес.

Проблема, порушена в статті, актуальна з причини непростої дискусії, що склалася в модерній кумраністиці стосовно походження/авторства рукописів Мертвого моря та ідентифікації місця, відомого як Кумран, де було знайдено більшість із зазначених манускриптів95. Оскільки міфологізація властива кожному дослідницькому процесу зважаючи на суто суб’єктивний характер суджень самих дослідників, окреслене нами питання розглядатиметься як науково природне, аніж помилкове, сплановане чи конспіроване96. Ми поглянемо на процес міфологізації в історично-ретроспективному ключі (як історію проблеми) і покажемо, як формувалися найбільш яскраві кумранські міфи.

http://historians.in.ua/index.php/dosli ... ku-v-xx-st

2. Норман Ґолб. Полеміка довкола рукописів Мертвого моря: як вона виникла і до чого привела. – К.: Видавничо-поліграфічний центр НаУКМА, 2013. – 20 с.
Хірбет-Кумран — це велике плоскогір’я поруч із кількома печерами, в яких було знайдено сувої. Від часу перших тутешніх розкопок у 1950 році його витлумачували як місце «поселення секти, що створила сувої». Для відвідувачів було встановлено таблички, які позначали окремі місця розкопок: «скрипторіум» в одному місці3, «їдальня» в іншому, а також «приміщення для зібрання», «купальні для ритуальних занурень» тощо. Це підсилювало враження, начебто тут мешкали подібні до монахів есеї чи якась споріднена з ними спільнота.

«Устав громади», один із семи сувоїв, знайдених у 1947 році, дійсно виражав низку ідей, що нагадують доктрини, притаманні юдейській секті есеїв, про яку згадували в першому столітті Філон Олександрійський і Йосиф Флавій. У тому ж сторіччі Пліній Старший описав секту есеїв, члени якої давали обітницю безшлюбності й проживали поруч із Мертвим морем десь на північ від Ейн-Ґéді. Тож від початку розкопок здавалося цілком слушним припустити, що решта знайдених тут нечисленних манускриптів також належить есеям, і що останні мешкали неподалік від місцезнаходження перших рукописів — а саме в Хірбет-Кумрані, достеменно заселеному місці, найближчому як до тієї печери, де відшукали перші сім манускриптів, так і інших, де пізніше знайшли решту сувоїв.

http://historians.in.ua/index.php/dosli ... -2013-20-s
http://judaicaukrainica.ukma.edu.ua/con ... ume-i-2012 (завантажити)

Зображення
Аватар користувача
L. Flavivs Anaticvla
 
Повідомлень: 1151
З нами з: 14 квітня 2013, 22:51
Звідки: Kiovia, Vcraina

Повернутись до Historia

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість

 Сайт присвячений організації, озброєнню та зовнішньому вигляду представників армій, що у різні часи перебували на теренах України.

cron